Minecraft Beta 1.8 アップデート。今回も膨大な修正がくわえられているようなので、その全貌が体感できるのは意外と時間がかかりそうだ。
Minecraft Beta 1.8
適当なアップデート項目の訳
+新しいバイオーム生成コードの追加
+新しいMob Endermen の追加
+FOV スライダーの追加(視野角の調整が可能に)
+Brihtness スライダーの追加(明るさの調節が可能に)
+ランダムに生成される峡谷の追加
+モンスターを倒すと経験値オーブを落とすように
+プレイヤーは経験値オーブによってレベルアップするように
+ランダムに家が生成されるようになった
+巨大なキノコ(huge mushrooms)の追加
+骨(bonemeal)を使って小さなキノコを大きなキノコ(Guabt mushroom)に成長させれるように。大きくなる空間がある場合のみ
+光のレンダリングを書き直した。
+空の光とブロックの光は異なる色合いにした。冷たい色味は空の光、温かい色合いはブロックの光に
+クリティカルヒットの追加。ダメージが +50% 追加される
+もしプレイヤーが落下している Mob に攻撃を当てると、常にクリティカルヒットになる。
+ゲーム内のダメージが、ダメージのソースとタイプを保持するようになった。
+一部のダメージタイプ(水没、引火、落下によるダメージ)はアーマーを無視するようになった。
+氷は隣に氷か岸部が存在するときだけ広がるようになった。
+綺麗に爆発するようになった
+高さのレベルが単一の変数に依存するようになった(Mod 関係に影響)
+スプリントの追加(キャラクターが走れるようになった)
+空腹の追加
+食べ物がスタックできるようになった
+ロゴの改善(最近頻繁にロゴが変わっているような気がします)
+水に漂う粒子の追加
+記憶させておけるマルチプレイのサーバーリストを追加
+フードバー(food bar)が高い間はプレイヤーはゆっくりと徐々に回復する
+食べ物を食べるのに時間を必要とするように
+スケルトン(Skeletons)はより上手く弓を持つように。? hold their bows better now
+メロンの追加(スイカ:見た目的にはウォータメロン)
+メロンとスイカを栽培可能にした
+動物は攻撃されると暫くの間ランダムに逃げるように
+豚が豚鼻を持つように
+派手なタイトル画面に
+日没日の出の間、太陽の方を見ると fog の色が変わる。
+フェンスの門を追加
+マルチプレイにプレイヤーリストを追加
+シルバーフィッシュ(Silverfish)の追加
+洞窟蜘蛛(Cave Spider)の追加
+巨大な地下ダンジョン(stronghold)の追加
+地下坑道(縦穴 mine shaft)の追加
+メロンの追加(何故かメロンの追加告知が二つある)
+メロンと南瓜の芽を追加
+つる、蔦(またはブドウ vines)の追加
+鉄のバーを追加
*キノコが無限に広がる問題を修正
*洞窟が行き止まりを多く作りすぎていたのを修正
-Herobrineの削除
ちょっと分かっている事を補足的に。蔦はハサミで取ることが出来る。西瓜は mine shaft の chest で確認されている。西瓜の切り身から種を作ることが出来る。切り身を組み合わせると西瓜のブロックにすることが出来る。分かったことに関しては、明日からでも一つ一つ項目を書いていく予定。
+ Added a brand new biome generation code that simplifies life a lot and makes things much more exciting for the future
+ Added new mob; Endermen
+ Added FOV slider
+ Added brightness slider
+ Added randomly generated ravines
+ Killing a monster makes it drop experience orbs
+ The player can level up by gathering experience orbs
+ Added randomly generated houses
+ Added huge mushrooms
+ Using bonemeal on small mushrooms grows the mushroom into a giant mushroom if there’s room
+ Rewrote the light rendering to use multitexturing instead of direct colors
+ Sky light and block light have different tints, cool colors for sky light, warm for block lights
+ Added critical hits that deal +50% damage, plus an extra point to make crits with weak weapons worth it
+ If the player hits a mob while falling, they always hit a critical hit
+ The game now keeps track of damage sources and types
+ Some damage type ignore armor now; drowning, being on fire (but not being IN a fire), falling out of the world
+ Ice now only spreads next to existing ice or from coast areas
+ Made the explosions prettier
+ Made level height depend on a single variable (the level height still is 128, but it’s more moddable now)
+ Added sprinting
+ Added hunger
+ Food is now stackable
+ Improved the logo
+ Added suspended particles to water
+ Added a server list so you can remember multiple servers
+ The player regenerates slowly while the food bar is high
+ Eating food now takes time
+ Skeletons hold their bows better now
+ Added melons
+ Made melons and pumpkins farmable
+ Animals that get hurt will flee randomly for a short while
+ Pigs have snouts now
+ Made a flashier title screen
+ Looking towards the sun during sunset/sunrise changes fog color
+ Added fence gates
+ Added a player list to multiplayer
+ Added Silverfish
+ Added Cave Spider
+ Added huge underground dungeons (stronghold)
+ Added underground mine shafts
+ Added melon
+ Added sprouts for melons and pumpkins
+ Added vines
+ Added iron bars
* Fixed mushrooms spreading infinitely
* Fixed caves generating with too many dead ends
– Removed Herobrine
http://mcupdate.tumblr.com/post/10199253666/minecraft-beta-1-8
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