Minecraft 1.8 Pre-release – The Bountiful Update
Hello!
It’s time for us to pre-release the next major Minecraft update, the Bountiful Update! This will bring Minecraft to version 1.8, and should be officially be published in the launcher on Tuesday, September 2. This is the update that to date has taken the longest time to create (over 300 days), and is the result of many, many changes.
These changes consist of both new features, and large game structure changes such as replacing the hard-coded “block renderer” with a system that is able to read block shapes from data files, or performance enhancements such as multi-threading the client-side chunk rendering. We hope you will enjoy it!
Here’s a list of the major changes in the game:
- Added Granite, Andesite, and Diorite stone blocks, with smooth versions
- Added Slime Block
- Added Iron Trapdoor
- Added Prismarine and Sea Lantern blocks
- Added the Ocean Monument
- Added Red Sandstone
- Added Banners
- Added Armor Stands
- Added Coarse Dirt (dirt where grass won’t grow)
- Added Guardian mobs, with item drops
- Added Endermite mob
- Added Rabbits, with item drops
- Added Mutton and Cooked Mutton
- Villagers will harvest crops and plant new ones
- Mossy Cobblestone and Mossy Stone Bricks are now craftable
- Chiseled Stone Bricks are now craftable
- Doors and fences now come in all wood type variants
- Sponge block has regained its water-absorbing ability and becomes wet
- Added a spectator game mode (game mode 3)
- Added one new achievement
- Added “Customized” world type
- Added hidden “Debug Mode” world type
- Worlds can now have a world barrier
- Added @e target selector for Command Blocks
- Added /blockdata command
- Added /clone command
- Added /execute command
- Added /fill command
- Added /particle command
- Added /testforblocks command
- Added /title command
- Added /trigger command
- Added /worldborder command
- Added /stats command
- Containers can be locked in custom maps by using the “Lock” data tag
- Added logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback, and randomTickSpeed game rules
- Added three new statistics
- Player skins can now have double layers across the whole model, and left/right arms/legs can be edited independently
- Added a new player model with smaller arms, and a new player skin called Alex?
- Added options for configuring what pieces of the skin that are visible
- Blocks can now have custom visual variations in the resource packs
- Minecraft Realms now has an activity chart, so you can see who has been online
- Minecraft Realms now lets you upload your maps
- Difficulty setting is saved per world, and can be locked if wanted
- Enchanting has been redone, now costs lapis lazuli in addition to enchantment levels
- Villager trading has been rebalanced
- Anvil repairing has been rebalanced
- Considerable faster client-side performance
- Max render distance has been increased to 32 chunks (512 blocks)
- Adventure mode now prevents you from destroying blocks, unless your items have the CanDestroy data tag
- Resource packs can now also define the shape of blocks and items, and not just their textures
- Scoreboards have been given a lot of new features
- Tweaked the F3 debug screen
- Block ID numbers (such as 1 for stone), are being replaced by ID names (such as minecraft:stone)
- Server list has been improved
- A few minor changes to village and temple generation
- Mob heads for players now show both skin layers
- Buttons can now be placed on the ceiling
- Lots and lots of other changes
- LOTS AND LOTS of other changes
- Removed Herobrine
https://mojang.com/2014/08/minecraft-1-8-pre-release-the-bountiful-update/
適当な訳
こんにちは!
プレリリースの時間だよ。次のマインクラフトのメジャーアップデートの為のプレリリースで、大量のアップデートを含んでいる!これは Minecrfat バージョン 1.8 に向けたもので、9月の2日火曜日に公式に発表されるだろう。このアップデートは作成に今までで一番長い時間がかかった(300日以上)、沢山の沢山の変更の結果でもある。
これらの変更は、新しい項目と、データファイルからブロックの形を読むことが出来るシステムでハードコーディングされた「ブロックの描画」のような大きなゲーム構造の変更や、クライアントサイドでのチャンクの描画をマルチスレッドにするようなパフォーマンスの強化、この両方を含んでいる。みんながそれを楽しんでくれる事を期待してるよ!
ここにゲームの主要な変更点のリストを置いておく:
- 花崗岩(granite), 安山岩(Andesite), 閃緑岩(Diorite)のストーンブロックと、それの滑らか(磨いた?スムーズな)バージョンを追加
- スライムブロック(Slime Block)の追加
- 鉄のトラップドア(Iron Trapdoor)の追加
- プリズマン?(Prismarine)と海のランタン(Sea Lantern)ブロックの追加
- オーシャンモニュメント(the Ocean Monument)の追加
- 赤色砂岩/レッドサンドストーン(Red Sandstone)の追加
- 旗(Banner)の追加
- 鎧立て/アーマースタンド(Armor Stands)の追加
- 粗い土(Coarse Dirt) の追加。この土では草が育たない
- アイテムをドロップするガーディアンMOBの追加
- エンダーダニ?/エンダーマイト(Endermite)MOB の追加
- アイテムをドロップする兎(Rabbit)の追加
- 羊肉/マトン(Mutton)そして、調理した羊肉の追加
- 村人(Villager)が穀物を収穫し、新しく植えるようになる
- 苔の生えた丸石(Mossy Cobblestone)と苔のはえた石ブロック(Mossy Stone Brick)が新しくクラフトできるようになった
- 加工された石ブロック(Chiseled Stone Brick) もクラフトできるように
- 扉/ドア(Door)と柵/フェンス(fence)が全ての木のタイプに応じて作られるようになった
- スポンジ(Sponge block) が水を吸収する能力を再び取り戻し、湿った状態になるようになった
- スペクテーターモード(game mode 3)の追加
- 新しい実績の追加
- ワールドタイプ「カスタマイズ(Customized)」の追加
- 隠されたワールドタイプ「デバグモード(Debug Mode)」の追加
- ワールドにワールドバリアー(world barrier)をつけることが出来るようになった
- コマンドブロックで使うターゲットセレクター @e の追加
- /blockdata コマンドの追加
- /clone コマンドの追加
- /execute コマンドの追加
- /fill コマンドの追加
- /particle コマンドの追加
- /testforblocks コマンドの追加
- /title コマンドの追加
- /trigger コマンドの追加
- /worldborder コマンドの追加
- /stats コマンドの追加
- カスタムマップで「鍵(Lock)」データタグを使う事でコンテナに鍵をかける事が出来るようになった。
- logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback, そして randomTickSpeed のゲームルールを追加
- 3つの新しい統計(statistics)の追加
- プレイヤースキンはモデル全体に渡って2つのレイヤーを持つ事が出来るようになった。そして、左右、手足が独立して編集できるようになった
- 細い腕を持った新しいプレイヤーモデルの追加、新しいプレイヤースキンはアレックス(Alex)と呼ばれてる。
*勝手な注釈:以前のスキンはスティーブ(Steve)と呼ばれていた - スキンのどの部分を可視化するかの設定するオプションの追加
- ブロックはリソースパックで、カスタムした見た目のバリエーションを持てるようになった
- Minecraft Realms にアクティビティチャートを着けたので、誰がオンラインなのか見ることが出来るようになった
- Minecraft Realms マップをアップロードできるようになった
- 難易度設定がワールド毎にセーブされるようになった。もし望むなら難易度設定をロックする事ができるようになった。
- エンチャントにレベルに加えてラピスラズリが必要になった。
- 村人とのトレードがバランス調整された
- 金床(Anvil)の修理がバランス調整された
- クライアントサイドのパフォーマンスがより速くなった
- 最大描画距離が32チャンク(512ブロック)に増えた
- アドベンチャーモードでは「CanDestroy」データタグのアイテムを持っていない限り、ブロックの破壊を起こらなくした
- リソースパックは、テクスチャーだけではなく、アイテムやブロックの形状も定義する事ができるようになった。
- スコアボード(Scoreboard)は沢山の新しい項目が追加された
- F3 のデバッグスクリーンの微調整
- ブロック ID 番号(Stone が 1 というような)は ID 名(minecraft:stone のような)に置き換えられた
コマンドなどで使う番号も名前に変更されそう - サーバーリストの改良
- 村と寺院の生成に関する2つ3つのマイナーチェンジ
- プレイヤー向けの Mob ヘッド が両方のスキンレイヤーで表示されるように
確か床にも設置できたはず - ボタンが天井に設置する事ができるようになった
- 沢山の、その他の変更s
- 沢山の、そして沢山のその他の変更
- Herobrine の削除
Herobrine は定期的に削除されている気がする。アップデートの記録では Minecraft Beta 1.6.6 では既にこの記述がある
プレリリースはランチャーの開発バージョンをアクティブにすると利用する事ができる。
Minecraft と Minecraft Realms チームより心をこめて
追記。もしデフォルトのスティーブのスキンが必要ならば(何で必要かはわからないけど)、ここからダウンロードする事が出来る: steve.png
Cross-platform server jar: https://s3.amazonaws.com/Minecraft.Download/versions/1.8-pre1/minecraft_server.1.8-pre1.jar
バグレポートはここ:
■参考
- The Bountiful Update – Minecraft Wiki
- http://minecraft.gamepedia.com/The_Bountiful_Update
- Minecraft 1.8 Pre-release – The Bountiful Update : Minecraft
- http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/2e9jcb/minecraft_18_prerelease_the_bountiful_update/
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