Minecraft snapshot 15w36d
Update: Snapshot 15w36d has been released to fix some bugs and other smaller issues.
- [Bug MC-83040] – Two Handed Map Bug: Offhand map doesn’t update
- [Bug MC-87871] – Iron Golem attacks peaceful mobs and player for no reason
- [Bug MC-87878] – End Void does not deal damage to the player / Can’t fall into the void
- [Bug MC-87916] – Server warning: Tried to assign a mutable BlockPos to tick data
- [Bug MC-87979] – Hopper: java.lang.NullPointerException: Starting integrated server
Update: Snapshot 15w36c has been released to fix another crash.
Update: Snapshot 15w36b has been released to fix some crashing, some smaller tweaks to AI and armour calculations.
It’s wednesday again – really wednesday this time, not a phony monwednesday! This can only mean three things – but we only care about the second possibility… snapshot!
Notable changes:
- Rebalanced armour.
- Changed damage & protection enchantments to match new armour system.
- Fixed a few AI bugs across lots of mobs.
- Made endermen creepy again.
- Vwooop.
- More optimisations! Many optimisations!
- Added player collision again.
- Fishing rods can now catch entities properly again.
- Added team-based options for collision.
- The world may corrupt slightly less times now! Or slightly more, we’re not sure!
- I like hugs!
https://mojang.com/2015/09/minecraft-snapshot-15w36a/
適当な訳
アップデート: snapshot 15w36d のリリース。このスナップショットは一部のバグと、その他の小さな問題の修正をした。
- [Bug MC-83040] – 両手で地図を持つバグ:片方のマップがアップデートされない。
- [Bug MC-87871] – アイアンゴーレムがプレイヤーや Mob を理由なく攻撃する。
- [Bug MC-87878] – エンド Void がプレイヤーにダメージを与えない/void へ落ちる事が出来ない。
- [Bug MC-87916] – サーバーの警告: BlokPos Tried to assign a mutable BlockPos to tick data
- [Bug MC-87979] – ホッパー: java.lang.NullPointerException: サーバー起動するとヌルポ
アップデート: Snapshot 15w36c をもう一つのクラッシュを修正する為にリリース。
アップデート: Snapshot 15w36b を一部のクラッシュを修正する為にリリース。一部の小さなAIとアーマーの計算の修正も含む。
また水曜日(注:省略したけど、少し前のアップデートで水曜日に関するネタが書かれていた)。今回は本当の水曜日、偽の月水曜日ではない!これは三つの事をいみしているが、私たちは二つ目の可能性についてだけ気をつかっている・・・スナップショット!
主な変更点:
- 防具のバランスを再調整
- 新しいアーマーシステムに合せて、ダメージと防御エンチャントの変更
- 沢山のmobsで起きていた、いくつかのAIのバグを修正
- エンダーマンをまたクリーピーにした
- Vwooop.
- 更なる最適化!沢山の最適化!
- またプレイヤーの衝突を追加
- 再び釣竿が entities を適切にキャッチできるようにした。
- プレイヤーの衝突のためのチームベースのオプションを追加
- 世界が邪悪になったかもしれない、またはほんの少しだけ、確かじゃない!(注:正直何を言っているのかよく分らない)
- ハグが好き!
適当な訳者注
上に出ている水曜日ネタは少し前に書かれていたのでは DinnerBone だったかが曜日を間違えていたという話し。このアップデートの投稿も主な変更点が途中からオカシイ感じになっている。恐らく今大変忙しくアップデートをしている事は間違いないだろう。
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