ちょっと今回も元の文章が長いので原文は続きを読む以降にして、初めに適当に訳したものを書いておく事にした。前回同様お金関係のことが多いので細かい内容が知りたい人は直接英語の方を読んだ方がいい。
適当な訳
こんにちは!
先週の投稿についての質問を寄せてくれてありがとう。活発なトピックになった。
今朝、Mojangstat のグループに会って、週末に私たちが受け取った中で最も共通した質問について議論した。この投稿はその議論の結論についてのものになる。
私は先週 EULA が説明した(訳者注:ここでの対応する日本語訳の投稿はこちら)収益化のポイントについて明確にできてハッピーだよ。どうか、この詳細な Q&A に飛び込む前に、そっちを読んで欲しい。
一部のサーバーでは免除される事がありますか?
いいえ。全てのサーバーと全てのプレイヤーに等しく影響します。
サーバーをホストしている場合、サーバーの変更をするために猶予期間を持てますか?
はい。ただし、全てのサーバーは2014年の8月1日までに対応しなければいけません。
私のサーバーへのアクセスに課金する事ができますか?
はい。何人のプレイヤーがサーバーに参加するかは君次第。入場料と寄付どちらも許可されています。
サーバーにアクセスするプレイヤーにどの程度の頻度で課金する事が許されていますか?
君が好きなように定期的にプレイヤーに課金する事ができる。もし君がサーバーの収益化のためのベストの方法だと考えるならば、アクセスする毎に課金する事さえ出来る。
何をサーバーとしてカウントしますか?沢山の小さなのも?大きくまとめたのも?
サーバーは、ユーザーがクライアントで接続する何かです。ユーザーが離れる時に異なるサーバーにユーザーがいて、手動で(マルチプレイヤー画面の)他のサーバーに参加する。仮想サーバーやプロキシもクライアントにとっては差はありません、それは同じサーバーです。
サーバーの特定の部分に対してのアクセスに課金する事が出来ますか?例えばミニゲームやワールドのような。
いいえ、サーバーの一部に課金する事はできません。アクセスだけ。1つのサーバーで1回。全てのプレイヤーは同じゲームプレイの権利を持たなければいけません。あなたは「プレミアム」エリアを持つ、異なるサーバーを作るかもしれません、そしてそのサーバーへのアクセスに課金して変わりにするかもしれません、しかしサーバー間でその恩恵を保持する事はできません。
では、自作のミニゲームやMODに課金する事は出来ますか?
はい、あなたのサーバー上の全てのプレイヤーがそれにアクセスできるならば
全てのユーザーに限定的なお試し期間を作る事ができますか。
はい。お試し期間中に、お試しユーザーと課金したユーザー両方が、同じゲームプレイ内容にアクセスできるのならば、私たちはそれはクールだと思います。
私のサーバーへの優先的なアクセスを課金ユーザーに与える事は出来ますか?
はい。ただし、ゲーム内容を特定のユーザー向けに制限する事はできません。
EULA(ソフトウェア利用許諾契約)では、まだユーザーの作った MOD にアクセスする事を認めていますか?
はい。誰がMODを作ったかとか、どうやってサーバー上で実行するかで違いはありません。 すべての Mod は実行するのに Minecraft が必要です。マインクラフトのゲームプレイに影響のある課金は許可されていません。
「ソフトカレンシー」と「ハードカレンシー」をどういう意味で使っていますか?
ハードカレンシーはリアルマネーか、実際のお金に換金できる何かで、ビットコインを含みます。ソフトカレンシーはゲーム内のみで使う事が出来き、そして現実世界での価値は持ちません。EULAではハードカレンシーだけに適応されます。ゲーム内でつかうソフトカレンシー(ゲーム内通貨)は使用してもかまいません。
もし私が非課金ユーザーのためにバランス調整された選択肢を提供するならば、ハードカレンシーで「キット」を売る事ができますか?
その「キット」がゲームプレイに影響のあるものならば、許可されません。ゲームプレイのバランスは EULA に関係がありません。もし、キットに含まれるそのアイテムが純粋に装飾的なものならば、リアルマネー/ハードカレンシーで課金する事ができます。
私のサーバーではゲームプレイを通して稼ぐことが出来る通貨がありますが、それをハードカレンシーで購入する事は出来ますか?
ゲーム内で稼ぐことが出来るソフトカレンシーはいいものですが、ゲーム内通貨をハードカレンシーで売る事は出来ません。ハイブリッド/デュアル カレンシーシステムは許可されていません。
より速くゴールドや経験値、またはその他のゲーム内資源を提供するブースターをハードカレンシーで売る事ができますか?
いいえ。ブースター、アイテムジェネレーター、そしてその他の全てのゲームプレイに影響があるもの(の販売)は許可されません。
では、コスメティックなアイテムの販売からどうやってリアルマネーにすればいいのですか?
あなたのサーバーの財源の為に、ハードカレンシーでコスメティックアイテムを直接プレイヤーに売る事ができます。どのように機能させるかの決断はサーバーのホスト次第です。マントはこのルールから除外されている事は忘れないでおいてください – マントの贈与や販売は許可されていません。
私のサーバー上でのランクを売る事が出来ますか?
はい。手に入れられる役職が表面的なものである限り、ランクは許可されています。色の付いた名前や、接頭辞、特殊な帽子などは問題ありません。
ユーザーがサーバー全体に影響のある何かを購入する事ができますか?例えば一時的な経験値ブーストのような
はい、ただし、ユーザーが購入したかしていないかにかかわらず、サーバーにアクセスできる全ての人がそれを使う事が出来なければいけません。
寄付が一定期間内で目標に到達した場合に、全てのプレイヤーに対してゲームでの賞を与える事が出来ますか?
はい、誰が寄付したかにかかわらず、全てのプレイヤーが受け取れる恩恵である限り、それはOKです。
サーバーコマンドへのアクセスに課金する事は出来ますか?
はい、その効果が純粋に表面的(コスメティック)なモノであれば課金する事ができます。。ゲームプレイに影響するコマンド、例えば空を飛ぶコマンドのようなものはハードカレンシーで売る事ができません。
もし全てのプレイヤーがアクセスできるもの、例えば区画整理された土地のようなものならば、ハードカレンシーでアクセス権を売る事ができますか?
いいえ、それはゲームプレーに影響を及ぼす変更です。なので、それは許可されません。あなたのサーバーにアクセスしている全てのプレイヤーに同じゲームプレイを 提供しなければいけません。その同じルールはポーションのようなアイテムにも適応されます。
既にゲームプレイに影響のあるものに対して、ハードカレンシーを費やしたユーザーをサーバーでどのように扱うべきですか?
ユーザーが既に支払った状態の特典をキープし続け、同じ特典を他のプレイヤーにもサーバー上で利用可能にする(直接的に、またはソフトカレンシーを使い購入可能にする)。以前の取引について、どのようにユーザーに償うかの決断はサーバーのホスト次第です。
ふー。これは長かった。みんな読んでくれてありがとう!
注意
訳者注:もう一度書いておくけど、前回同様お金関係のことが多いので細かい内容が知りたい人は直接英語の方を読んだ方がいい。ここに書いたものはあくまで適当な訳で内容の正しさは全く保証できません。また、この適当な訳は Mojang とは一切関係なく、ただのプレイヤーが適当に日本語にしたものなのでMojang にもその責任はありません。本気で気になる人は公式ページで読んでください。
関連項目
Hello!
Thanks for all the questions you’ve sent over regarding last week’s EULA post. It’s a lively topic.
A group of Mojangstas met this morning to discuss the most common questions we received over the weekend. The following post is the result of that discussion.
Though we’re happy to clarify, most of these points were mentioned in last week’s explanation of the EULA. Please give it a read before diving into this more detailed Q+A.
Are any servers exempt to the EULA?
No. It affects all servers and players equally.Do server hosts have a grace period to implement changes to their servers?
Yes. All servers must comply with the EULA by August 1st, 2014.Can I charge for access to my server?
Yes. How players join a server is up to you. Single entrance fees or subscriptions are both allowed.How often am I allowed to charge players to access my server?
You can charge players as regularly as you like. You can even charge for timed access if you think it’s the best way to monetise your server.What counts as a server? Are proxies one big server, or lots of smaller ones?
A server is something a user connects to with their client. The user is on a different server when they leave one and manually join another (in the multiplayer screen). Virtual servers and proxies make no difference; to the client it’s the same server.Can I charge access to a specific part of my server, such as a minigame or world?
No, you cannot charge for any part of a server. Only the access. Once on a server, all players must have the same gameplay privileges. You may make a different server which features “premium” areas, and charge for access to that server instead, but the benefits cannot carry between servers.So can I charge for my minigames or mods?
Yes, so long as all players on your server have access to the features.Can I offer a limited trial period for all users?
Yes. So long as both trial and paying users have access to the same gameplay features during the trial, we’re cool with it.Can I give paying users priority access to my server?
Yes, but you cannot restrict gameplay elements to specific users.Does the EULA still apply for access to user-created mods?
Yes. It doesn’t make a difference who made the mods, or how they were implemented onto your server. All mods require Minecraft to run. You are not allowed to charge for Minecraft features which affect gameplay.What do you mean by “hard currency” compared to “soft currency”?
Hard currency is real money or anything that can be converted into real money, including Bitcoins. Soft currency is available in-game only, and has no real-world value. The restrictions in the EULA only apply to hard currency; you may unlock things in-game with soft currency.Can I sell “kits” for hard currency if I provide a balanced alternative for non-paying users?
If the “kits” contain gameplay-affecting features they are not allowed. Gameplay balance is not relevant to the EULA. If the items included in the kit are purely cosmetic, you can charge real money/hard currency.My server features a currency that you can earn through gameplay, but which can also be bought for hard currency. Is that OK?
Soft currencies that are earned in-game are fine, but you cannot sell in-game currency for hard currency. Hybrid/dual currency systems are not allowed.Can I sell boosters, which provide faster gold gain, XP, or other in-game resources for hard currency?
No – boosters, item generators, and all other features that affect gameplay are not allowed.So how do I make real money from selling cosmetic items?
You can sell cosmetic items for hard currency directly or allow players to fund an “account” specific to your server. It’s up to the host of the server to decide how this works. Remember that capes are the exception to this rule – you are not allowed to give them away or sell them.Can I sell ranks on my server?
Yes. Ranks are allowed so long as any perks gained are cosmetic. Coloured names, prefixes, special hats etc. are fine.Can users purchase something that affects the entire server, such as a temporary XP boost?
Yes, but everyone who can access the server must be able to use the feature, regardless of whether they purchased it or not.Can I award all players with a gameplay feature if I reach a donation goal within a time period
Yes, so long as all players receive the benefit regardless of who donated then it’s OK.Can I charge for access to server commands?
Yes, as long as their effects are purely cosmetic. Commands that affect gameplay, such as a command to fly, cannot be sold for hard currency.If all players get access to a feature such as a plot of land, can I sell access to multiple plots for hard currency?
No – that would be a gameplay affecting change, so it’s not allowed. All player who access your server must have the same gameplay features offered to them. The same rule applies to items, such as potions.How should servers deal with users who have already spent hard currency on features that affect gameplay?
Users may keep the perks they’ve paid for on the condition that the same perks are available to other players on the server (directly or purchasable using soft currency). It’s up to the server host to decide how to compensate users for previous transactions.
Phew. That was a long one. Thanks for reading everybody!
- Let’s talk server monetisation – the follow-up Q+A
- https://mojang.com/2014/06/lets-talk-server-monetisation-the-follow-up-qa/
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